Přejít k hlavnímu obsahu

Cukrářství Viktoria – eshop se zákusky běží na Drupalu

Ještě než si začnete zběsile objednávat luxusní dorty online, přečtěte si něco o tom, jak jsme stavěli tento eshop pro Cukrářství Viktoria. Klasický web na Drupalu má dnes už hodně firem, tvorba eshopu na Drupalu ale tak obvyklá není. S touto výzvou jsme se vypořádali a cukrářský eshop šlape jako hodinky.

Už jste si někdy objednávali zákusky online? Na českém internetu to není tak úplně běžná věc. I proto pro nás byla práce na Cukrářství Viktoria velmi příjemnou zkušeností. O několika domácích čokoládách a krabici vánočního cukroví nemluvě. Především to ale byla výzva co do použitého redakčního systému: máme rádi Drupal, ale podaří se nám udělat na něm i plnohodnotný eshop? Starý web Cukrářství Viktoria byl nepřehledný, postrádal důležité call to action prvky a většina produktů neměla jméno ani popisek. Kromě týmu drupalistů tak na projektu pracovali i tři copywriteři, grafička a SEO specialista. Naše projekty řešíme opravdu důkladně.

Jak probíhala tvorba eshopu na Drupalu pro cukráře?

Před samotnou tvorbou eshopu jsme v týmu řešili, jestli využít Commerce Kickstart nebo zvolit řekněme pracnější cestu a poskládat si eshop z modulů postupně. Po diskuzi jsme nakonec zvolili druhou cestu - postupné poskládání z modulů. Hlavní důvod pro tuto volbu byl ten, že máme větší kontrolu a přehled nad tím, co vše v systému je. Máme jistotu, že web nebude obsahovat žádnou zbytečnost, která není potřeba.

Použité technologie:

  • CMS Drupal 7
  • Drupal Commerce
  • Přes 20 Commerce contrib modulů a modulů pro Commerce vytvořených na míru

Správce eshopu může:

  • spravovat produkty a jejich zobrazování
  • spravovat varianty produktů
  • nastavovat související produkty
  • označit produkt jako novinku nebo tip
  • nastavit slevu
    • produktu
    • skupině produktů
    • nákupu nad určitou cenu
    • produktu, pokud je zakoupeno víc než x kusů
    • mnoho dalšího
  • ovlivnit popularitu produktů (podle níž lze řadit)
  • nastavit cenu pásma dopravy v rámci Prahy
  • spravovat objednávky
  • spravovat zákazníky
  • zobrazit momentální stavy košíků
  • přidávat novinky

Výše jmenované jsou základní věci, které si může správce eshopu dělat sám. Spoustu dalších pokročilejších věcí jsme schopni mu upravit na požádání. 

Mnoho věcí je řešeno v rámci eshopu automaticky. Například po nastavení slevy je sleva přepočítaná na procenta a zobrazena u produktů, kterých se sleva týká. Stejně tak je generována popularita produktů na základě různých událostí. Při výběru poštovného se automaticky projdou všechny možnosti poštovného pro zvolené produkty a zákazníkovi jsou zobrazeny pouze ty typy poštovného, které obsahují všechny objednávané produkty. Při odeslání a změně objednávky se automaticky odesílá email atd. 

Chci vědět víc o Drupalu!