Přejít k hlavnímu obsahu

Od spuštění na Drupal Commerce k jedné miliardě dolarů za rok

Čísly vyjádřeno, řetězec ZKung Fu, to je více než 600 poboček ve více než 43 čínských městech, 4 internetové stránky a vlastní sociální síť jménem WeChat. V roce 2015 činily tržby řetězce 750 milionů USD.  Po úspěšné migraci na Drupal jsou transakce na miliardě, a to právě díky zapojení Drupalu. 

 

Ještě před rokem 2015 ve ZKung Fu leželo všechno na bedrech vlastních softwarových řešení. Pozorné vedení si ale uvědomovalo, že jejich východiska nedokážou přinést požadovanou míru integrace, flexibility a škálovatelnosti k optimálnímu chodu a ještě to navíc sladit v rozumném poměru k vynaloženým finančním nákladům. Vedení vidělo, že provoz řetězce vyžaduje už více než jen možnosti pokročilého softwaru pro řízení dodávek, každodenního provozu a podnikového účetnictví. 

Úkol zněl jasně: kompletní transformace z proprietární softwarové platformy ZKung Fu na otevřenou a modulární platformu Drupal.Ostatní možné platformy byly vyloučeny, a to i z toho důvodu, že ZKung Fu potřeboval udržet iterativní vývoj produktů a oddělenou architekturu. 

Nejdůležitější mezník projektu 


Zlomem bylo vytvoření sítě poskytovatelů, tzv. mikro-podniků s podstatným využitím více Drupal webových řešení. Proč zrovna tento čin? Protože rozdělení funkčnosti do více stran umožnilo rychlejší deploy a vývojářské práce. Každý poskytovatel mikro-podniků zná méně z celé komplexní architektury. Díky zvolenému Drupalu mohou nyní mikro-procesy využívat společnou sadu webových služeb, a tudíž se nemuselo jít zdlouhavější cestou vývoje aplikací s distribuovanými datovými strukturami.

Data flow

V praxi to odpovídalo vytvoření 3 specifických Drupal Commerce.

  • První stránka pracuje s informacemi o produktech, správami poboček, a to včetně pravidel o cenách, jejich trvání, dostupnosti a dalších obchodních podmínek, které se k nim pojí.
     
  • Druhá stránka zpracovává platby a získává 50 % příjmů společnosti(přes 100 milionů dolarů ročně). Tato stránka plně podporuje platbu v hotovosti, kreditní kartu a další typy minoritních platebních metod.
     
  • Třetí stránka zpracovává kompletní informace o objednávce. Čínští vývojáři dokonce postavili hardware a software pro jejich POS (Point of Sale – místo prodeje, pokladní místo).

Drupal vyhovuje řetězci i z hlediska marketingové propagace, CRM a ERP řešení pro podporu získávání nových zákazníků, věrnostních programů a plánování lidských zdrojů. 

Použité klíčové moduly v projektu:

Originální a nezkrácený příspěvek, publikovaný v angličtině, najdete na oficiálním webu Drupal komunity https://www.drupal.org/case-study/running-a-billion-dollar-business-on-drupal-commerce.

Štítky
Chci vědět víc o Drupalu!