Přejít k hlavnímu obsahu
CRM Drupal

Co je to CRM?

CRM (Customer Relationship Management) je systém, jenž slouží k řízení vztahů se zákazníky. Jedná se zejména o získávání, třídění a vyhodnocování informací o zákaznících. Těmito informacemi jsou například kontaktní údaje, celkové obraty či probíhající obchodní procesy. Vzhledem k tomu, že dochází k vyhodnocení získaných údajů, jsou CRM systémy obvykle vybaveny různými statistikami.

Cílem CRM je správně porozumět požadavkům zákazníků, identifikovat jejich potřeby a zlepšit cílení služeb. To vše následně vede k budování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky, což je potřebné zejména proto, že stávající klienti jsou pro firmu jedni z nejcennějších lidí. Je tedy vhodné využívat CRM systémy, abychom si „pojistili“ jejich věrnost a loajalitu. Důležitá je samozřejmě i následná adekvátní péče.

Jak si vybrat vhodný CRM systém?

Výběr může být ovlivněn mnoha faktory; mezi nejdůležitější z nich patří:

  • Velikost firmy a její zaměření,
  • plánovaná výše investic,
  • postup implementace CRM systému či
  • vzájemná kompatibilita.

CRM systémy fungují buď zvlášť, případně je možné, aby byly v provozu souběžně s Drupalem. Pokud na vaši stránku dorazí stávající či potenciální zákazník a vyplní například kontaktní formulář, lze snadno nastavit, že se budou tyto informace propisovat i do CRM systému a mohou být téměř ihned použity. Níže vám přinášíme tipy na nejužívanější CRM systémy, jež jsou kompatibilní s RS Drupal. 

Redhen

Jedná se o open source CRM systém, jenž nabízí možnost práce s kontaktními údaji, různé nástroje systému pro správu obsahu (CMS; Content Management Systém), customizaci či například zapojení zákazníků do obchodních procesů. Namísto implementace složitých funkcionalit poskytuje Redhen nástroje, jejichž pomocí lze potřebné funkcionality vytvořit. Jeho nevýhodou je však to, že není příliš často aktualizován.  Chcete vědět více o Redhenu a jak jej integrovat s Drupalem? Přečtěte si článek o tomto CRM systému přímo na stránce www.drupal.org

CiviCRM

Primárně je CiviCRM určený pro organizace, jež se neorientují pouze na zisk. CiviCRM je rovněž open source řešením, tudíž jej lze implementovat tak, aby byl přímo „na míru“ pro vás. Vzhledem k této skutečnosti se jedná o oblíbený CRM systém u neziskových organizací. Mnohdy se dočtete, že se jedná o modul Drupalu, avšak nikoli – jde o externí službu, jež nabízí funkcionality, jako jsou správa obsahu, marketingové aktivity skrze E-Mail, nástroje pro práci s eventy či s účetnictvím aj. Systém je možno pouze integrovat do Drupalu.

A jak integrace docílit? Přečtěte si následující informace

SalesForce

Na rozdíl od předchozích dvou systémů se jedná se o cloudové řešení určené zejména pro organizace orientované na komerční prodej. Vedle základních funkcí CRM systému je rovněž použitelný k řešení cross-device strategie, vyúčtování klientů či ke sledování prodejů v reálném čase. Pozitivní je také to, že určité změny lze nejprve provést ve vám již známém Drupalu a až poté je promítnout do SalesForce. Mimoto existuje online tržiště, kde si můžete vyhledat potřebná rozšíření. Nevýhodou je však to, že si za tyto pokročilejší funkce musíte připlatit, cena se pohybuje okolo 150 USD za měsíc pro jednoho uživatele.

Zaujal vás právě tento systém? Podívejte se, jak jej správně integrovat!

SugarCRM

Stejně jako v případě systému SalesForce, i SugarCRM je primárně zaměřen na zisk generující prodejní společnosti a také zahrnuje online tržiště; nicméně, jedná se o open source řešení. Ocení jej zejména méně nároční uživatelé, neboť disponuje uživatelsky přívětivým prostředím a flexibilní integrací. Mezi dostupné služby patří především marketing, prodej a IT. Navíc je podstatně levnější než předchozí SalesForce; cena činí přibližně 65 USD na uživatele za měsíc.

Integrace probíhá prostřednictvím webového formuláře Webform SugarCRM Integration.

ZOHO

CRM systém ZOHO je skvělým řešením, jak zvýšit prodeje prostřednictvím online i mobilních aplikací. Umožňuje komunikaci se zákazníky skrze vícero médií – mobilním telefonem, živým chatem, e-mailem, přes sociální sítě či osobně. Jste-li nenáročným uživatelem, případně chcete software pouze vyzkoušet, lze začít na ceně 12 USD na měsíc pro jednoho uživatele. Následně lze verzi upgradovat na balíček pro podnikání, jehož cena činí 23 USD. Oproti levnější variantě nabízí navíc – mimo jiné – webové formuláře, integraci e-mailu, Google Adwords či custom modulů

Propojit s Drupalem jej lze pomocí příslušné sady modulů

Active Campaign

Active Campaign – skvělé řešení pro malé a střední podniky, jež chtějí rozvíjet své podnikání zejména prostřednictvím e-mailové komunikace. Systém nabízí celou řadu různých šablon a jeho používání je vskutku snadné. Sice vyžaduje více úsilí při počátečních pracích, výsledek na sebe však nenechá dlouho čekat. Jako nevýhodu spatřujeme fakt, že je možné systém integrovat pouze s Drupalem 7. Návod si můžete přečíst v tomto příspěvku.

Výše jsme zmínili pouze nejpoužívanější CRM systémy, možností samozřejmě existuje mnohem více. Implementaci těchto systémů oceníte hlavně v případech, kdy budete chtít podchytit a řídit tok zákazníků a informace o nich. Není již nutné jednotlivé kontaktní údaje zadávat do zvláštního systému a ručně.  

Potřebujete s touto problematikou poradit? Neváhejte a kontaktujte nás. Váš tým Máme Rádi Drupal.cz